Letní Knínice 2021

Nápad vyrazit na Knínici mimo tradiční termíny podzimních a velikonočních prázdnin se zrodil již během tábora. Přišlo nám to jako skvělý nápad, i když jsme tušili, že účast během letních prázdnin nebude největší. A taky že nebyla. To nás ale nezastavilo a v krásném počtu 5 dětí, 3 praktikanti, 1 vedoucí a 1 pomocný vedoucí jsme v pátek 27. srpna ráno nasedli do vlaku a vyrazili směr Knínice.

V cílové „rovince“ před chatou jsme schytali takový déšť, že jsme v chatě museli sebe a své batohy vyždímat a usušit. Na náladě nám to ale neubralo, spokojeně jsme se v chatě zabydleli a div jsme hrou „stop zem“ nezbořili celý pokoj. Později odpoledne jsme se vydali do přilehlého lesa s jasným plánem – najít a nasbírat borůvky. To bylo těžší, než jsme očekávali, ale i tak se povedlo. Večer nám Libor udělal výtečné boloňské špagety, zahráli jsme si Aktivity a šlo se spát.

Druhý den ráno si děti přispaly až do půl deváté, dali jsme si snídani (a domácí cheesecake s našimi borůvkami) a přivítali návštěvu v podobě Jitky a Jirky. Dopoledne jsme s Jitkou vyráběli z korálků náušnice a přívěsky, na oběd jsme do sebe naházeli sekanou od Jitky a po obědě jsme vyrazili do děčínského aquaparku. Nebylo to jen tak, protože jsme před aquaparkem museli podstoupit proceduru jménem samotestování, to jsme ale hravě zvládli a chvíli nato už jsme se klouzali po tobogánech. Večer jsme si dali další nálož sekané, proběhlo druhé a o to napínavější kolo Aktivit a šlo se spát.

Třetí den bývá na Knínici už tradičně vyhrazen pro celodenní výlet a my tuto tradici respektovali. Po snídani jsme sedli na autobus a popojeli do Tisé. Pár vteřin po vkročení do Tiských stěn bylo jasné, že tento výlet bude stát za to. Děti zkoušely, do jak malých a nedostupných děr v pískovcových skalách se dokážou vyšplhat a ukrýt. Zanedlouho jsme se dostali na vrcholky stěn, kde jsme se kochali nádhernými výhledy. Ani nevíme, jak se nám podařilo sejít z vyznačené cesty, vůbec to ale nebylo na škodu, protože jsme našli les s keříky plnými borůvek. Lesem jsme pak prošli zpět do Tisé a uvědomili jsme si, že se nám záhadným způsobem vyhnula pokladna u vstupu do Tiských stěn (jejda!). Po dni stráveném ve výškách jsme dojeli zpět do Knínice, snědli večeři a zahráli si v chatě opravdu děsivou schovávanou po tmě.

V pondělí ráno jsme hned po vylezení ze spacáku vzali do rukou smetáky, mopy a hadry, uklidili všechen nepořádek, který se nám během našeho pobytu povedlo vytvořit, a za odměnu jsme si pak udělali palačinky s borůvkami z Tisé. Dopoledne jsme hráli hry a skotačili venku, ve 12 jsme ještě stihli sníst rychlý oběd a pak už jsme mávali naší úžasné chatě, natěšeni na podzimní prázdniny. V Ústí nad Labem jsme navštívili naši oblíbenou cukrárnu Barborku, nasedli do vlaku a po cestě domů přemýšleli, proč dosud nikdo letní oddílovou Knínici nezorganizoval. Nu, každá tradice musí někde začít. :)